Snickers brownies karamellás krémsajtos tejszínhabbal


Ha lúd, legyen kövér.....tartja a mondás. Nem jellemző, hogy gyakran sütnék ilyen tömény édességet, de az ünnepelt, akinek készült nagy csokirajongó. Mégpedig a browniesban szereplő márka a nagy kedvence.
Éppen 13. szülinapját ünnepli, így torta helyett készült.
Igyekeztem eredeti, amerikai receptet választani, de már a mértékegységeknél megakadtam. Jellemzően nem vagyok hozzászokva a csészés méréshez, főleg édességnél nem. A hideg vajat meg egyébként is elég nehéz csészében kimérni:D
De egy nagyon kedves FB-os olvasóm segítségemre sietett, és egy hasznos mértékegység átváltós oldalt ajánlott.





Hozzávalók:

1 csésze vaj=22,5 dkg
2 csésze cukor=40 dkg(én csak 30-at használtam)
1 vaníliás cukor
4 tojás
3/4 csésze keserű kakaópor= kb. 9 dkg
1 csésze liszt=12 dkg
1/2 teáskanál sütőpor
1/4 teáskanál só
4 szelet Snickers csoki



Ajánlom figyelmébe mindenkinek a mértékegység átváltót, hisz az amerikai receptek nem a mi mértékegységeinkkel dolgoznak:)






Elkészítés:

A vajat felolvasztjuk, a cukorral jól kikeverjük. A tojásokat egyenként hozzáadjuk. Majd a többi , száraz hozzávalókat is hozzákeverjük. A sütőt előmelegítjük. Egy kisebb tepsit kibélelünk sütőpapírral. A csokikat kis darabokra vágjuk. Vagy beleforgatjuk, vagy a tetejére rakjuk a tésztának. Előmelegített sütőben 180 fokon sütjük.Vigyázzunk, hogy ne süssük túl, akkor jó ha a teteje megszilárdult, de a közepe még ragacsos.



Karamellás krémsajtos tejszínhab:

2 dl tejszín
10 dkg porcukor
10 dkg krémsajt, vagy natúr vajkrém
 2-3 evőkanál karamellkrém

A tejszínt felverjük a porcukorral. A krémsajtot és a karamellkrémet belekeverjük. A sütivel tálaljuk.

Karamellkrém: 

Nem volt itthon sűrített tejem, így tej és cukorból lassú főzéssel készítettem.
5 dl tejet 15 dkg cukorral elkevertem, adtam hozzá egy csipetnyi szódabikarbónát. Felforraltam, majd forrás után nagyon lassú tűzön főztem 2 óra hosszát. Ezalatt szépen besűrűsödik. Kihűlés után kevertem a tejszínhez. A maradékot üvegbe tettem, hűtőben eláll.






Megjegyzések

  1. 13? az szép kor és izgalmas. Isten éltesse !

    VálaszTörlés
  2. Nagyon sok boldog szülinapot nagyfiadnak, igazán finomságos sütivel lepted meg! :) Ha pedig ez a kedvenc csokija, akkor mindenképpen telitalálat! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések