Bográcsban sült harcsapaprikás kapros vajas galuskával


Május 1.    Emlékeimben még bőszen él a fehér zoknis felvonulások emléke. Nagyanyám akkor még javában az edelényi étterem dolgozójaként hősiesen főzte a virsliket, osztotta a hűvös "borsodit". 

 Az idő csodálatos volt, a menüt meg hozta a szomszéd. De milyen menüt.....Csodaszép harcsát, amit nem győzünk dicsérni. 
A harcsát előző nap kifiléztem, jól összeforgattam a lecsós alappal, pihent egy éjszakát, így az íze is sokkal finomabb lett.

Hozzávalók:
1 kg harcsafilé
3-4 fej vöröshagyma
10 dkg bacon
1-2 evőkanál zsír
paprika, paradicsom, vagy kész lecsó ízlés szerint
só, bors, piros paprika
tejföl

A galuskához:
30 dkg liszt
8 dkg olvasztott vaj
2 db tojás
víz amennyit felvesz
kapor

Elkészítés:

A harcsafilét előzőeste összeforgatjuk az apróra vágott paprika-paradicsom, só és bors keverékével. Én nem igazán szeretem a korai primőr paprikát, paradicsomot, így a jó öreg házi készítésű üveges lecsót használtam. Másnap a bacont kiolvasztjuk, ha kell pótoljuk még 1-2 evőkanál zsírral. Az apróra vágott   vöröshagymát rátesszük, lassú tűzön lesütjük. A pirospaprika hozzáadásával sűrű pörköltalapot készítünk .Rátesszük a maradék paprikát , paradicsomot, vagy egy jó adag lecsót, majd a bepácolt halfilét is. Összeforgatjuk, majd felöntjük vízzel. Ízesítjük , fűszerezzük. 10-15 percig főzzük. A végén tejföllel behabarjuk.

A galuskához a hozzávalókat alaposan összekeverjük, forró vízbe szaggatjuk. Pár percig főzzük, majd leszűrjük. A paprikással tálaljuk.






Éljen május másodika is......

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések