Sajtos tekercs burgonyás tésztából


Gyakran előfordul, hogy elszámolom magam élesztő ügyben. Nem szeretem fagyasztani, a porélesztő meg nem az igazi (nekem). Ilyenkor szoktam sütni, sokat, amikor nincs elég élesztő. Legalábbis szeretnék.
Ez most nem olyan bejegyzés, hogy éppen nem volt itthon ez,meg az. Most tényleg nem volt.
Élesztő. Volt viszont helyette kenyértésztából elvett kenyérmag.
Mondhatom , hogy csodákra képes? Igen, szerintem mondhatom. Hihetetlen állagot kölcsönöz egy amúgy is lágy péksütinek. Burgonya, tej , és egy adag kenyérmag.
Egyébként a jó öreg hagymás kifli tésztáját akartam bevetni. A fenti képen látható elvetemült mennyiséget sütöttem az egyik hétvégén. Főzés mellett belefér egy vasárnapba egy kis hajtogatás. 3 alaptészta : a kenyér, az kel magának. A burgonyás tészta, pik-pak megvan, a croissant meg lehet hajtogatni közben.





 burgonyás alaptészta:

30 dkg kenyérmag
30 dkg sima liszt
1,5 dkg élesztő
2 mokkás kanál só
1 kávéskanál cukor
3 nagy púpos  evőkanál főtt , áttört burgonya vagy maradék püré (az még jobb)
3 evőkanál olaj
kb. 1,5-2 dl langyos tej, lisztfüggő!!!

Elkészítés:
Az hűtőből kivett kenyérmagot a kimért mennyiségből elvett 1 dl tejjel, az élesztővel , 10 dkg liszttel alaposan elkeverjük. Legalább 1,5 órát hagyjuk békén. Ezután adjuk hozzá a többi hozzávalót. A tejjel óvatosan. Lehet nem kell mind, de az is lehet, hogy többre van szükség.
A lényeg, hogy egy lágy, de rugalmas tésztánk legyen. Letakarva duplájára kelesztjük. Általában ketté veszem a tésztát, úgy könnyebb vele dolgozni. 2x 6 db péksüti jön ki belőle.

A felső képen látható sajtos kifli, illetve virslivel töltött sajtos kifli is ebből a tésztából készült. 
A 12 db tésztát oválisra nyújtottam, feltekertem, sajttal szórtam. A virslis változathoz a kifliket hosszában bevágtam, megkentem pizza krémmel, egy-egy virslit tettem bele, megszórtam sajttal. Addig kelesztettem, amíg a sütő jól bemelegedett. Első 15 percben forró sütőben, majd a hőt csökkentve 180 fokon aranybarnára sütöttem.


Sajtos tekercs:

Fenti alaptészta

A kész tésztát kétfelé vesszük. Kinyújtjuk ujjnyi vastagra. Megkenjük lágy vajjal. Megszórjuk zsírosabb reszelt sajttal. Feltekerjük. 10-12 darabba vágjuk. A másik adag tésztával ugyanígy járunk el. Tepsire pakoljuk. Megszórjuk még reszelt sajttal és az előzőekben leírt módon sütjük.






Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések