Szezámos-chilis-gyömbéres zöldbab


 Ezek a szezámmagos- chilis - gyömbéres zöldbabok annyira tele vannak ízekkel, hogy egyenesen függőséget okoznak! Tökéletes köret, mely sok ázsiai ihletésű étel mellé is remekül párosítható. 

Glutén- és tejmentes, valamint nagyszerű módja annak, hogy sok zöldséget együnk, miközben igazán élvezzük az ízeket!


Hozzávalók

0,5 kg zöldbab /fagyasztott is nagyon jó/

1 evőkanál olívaolaj

2 gerezd fokhagyma, felaprítva

1 evőkanál aprított  gyömbér

1/4 csésze víz

1 evőkanál méz

2 evőkanál gluténmentes szójaszósz

1 teáskanál pirított szezámmag

1/2 teáskanál chili pehely

Első lépésként  mindent előkészítünk, felaprítunk. 

Én most fagyasztott zöldbabbal dolgoztam. Saját babot használtam, amit még a nyáron tettem el blansírozva. Így annyi dolgom volt, hogy forrásban lévő vízben dobtam. Párat rottyant,majd azonnal leszűrtem, jéghideg vízbe tettem rövid időre. Így megakadályozhatjuk, hogy tovább puhuljon.

A fokhagymát és a gyömbért felaprítjuk. A szezámmagot száraz serpenyőben előre megpirítjuk.

Egy öntöttvas serpenyőbe öntjük az olíva olajat, majd a fokhagymát és a gyömbért, amit kb. 1 percig pirítunk, amíg illatos nem lesz. Ezután hozzáadjuk a zöldbabot is , jól összeforgatjuk.Felöntjük a vízzel, majd félig lefedve pároljuk , pirítjuk pár percig. Ezután vegyük le a fedőt, majd magas hőfokon folytatva adjuk hozzá a mézet, szezámolajat, chili pelyhet. Folyamatosan kevergetve addig főzzük, míg a szósz mázszerűen be nem vonja a babot, és a folyadék szinte teljesen elpárolog. Szórjuk meg a pirított szezámmaggal és azonnal tálaljuk.

remekül működhet sárgarépával és brokkolival is. Legközelebb azt is kipróbálom. 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések