Teljes kiőrlésű kenyér királybúzalisztből

A recept megjelent a Kifőztük gasztromagazin februári számában

Előző bejegyzésemben már olvashattatok a királybúzalisztről. Ezt a kenyeret a liszt teljes kiőrlésű változatából sütöttem. Nincs benne fehér liszt, csak teljes kiőrlésű. Rendkívül jól kezelhető, finom, szaftos kenyeret sütöttem belőle. A teljes kiőrlésű lisztek többsége, amiket eddig próbáltam nagyon változó minőséget mutatott.
Ezzel a liszttel nagyon elégedett vagyok. A kovász érése, a kelési idő, a tészta állaga jól működött.

A teljes kiőrlésű királybúzaliszt kovászt kívánt a kenyértésztába.  
A kovász készítése itt található. Ugyanúgy készítettem, mint a leírásban, csak teljes kiőrlésű királybúzalisztet használtam.

Bővebb információt a lisztekről a következő oldalakon olvashattok:



Hozzávalók 1 kg-os kenyérhez


25 dkg aktív kovász teljes kiőrlésű Király búzalisztből készítve
3,5 dl víz
40 dkg teljes kiőrlésű Király búzaliszt
1 csapott evőkanál só
1 evőkanál kukoricacsíra-olaj

Az aktív kovászt a langyos vízzel elkeverjük. Hozzáadjuk a lisztet és az olajat. 5 percig dagasztjuk, majd 20 percig pihentetjük. Ezután beledolgozzuk a sót, és további 20 percig dagasztjuk – lágy tésztát kell kapnunk. Olajozott edénybe tesszük, letakarjuk. 30 percenként háromszor hajtogatjuk, mintha leveles tésztát készítenénk. Ezután táblára borítjuk, és hosszúkásra formázzuk. A tésztát sütőpapírral bélelt formába rakjuk. Letakarva langyos helyen 2 órát kelesztjük, majd 200-250 fokra előmelegített, gőzös sütőben 15 percig sütjük. A hőfokot 180-200 fokra mérsékelve további 30 percig vagy addig sütjük, amíg a kenyér szép barnára nem sül. Előfordulhat, hogy a teteje hamarabb kezd pirulni, ilyenkor alufóliával letakarhatjuk, hogy a kenyér meg ne égjen. Rácsra téve hagyjuk kihűlni.










Megjegyzések

Népszerű bejegyzések