Toast kenyér








Van egy kenyérpirítónk, amit ilyenkor az ősz beálltával gyakran használunk.. Pirítós fokhagymával, forró tea....nincs is ennél finomabb reggeli. 
Igen ám, de a kerek kenyeret szabdalni kell, hogy beleférjen a pirítós sütőbe. Pocsékolni meg nem szeretünk.
Toast kenyeret tulajdonképpen bármelyik kedvenc kenyér receptünkből süthetünk. A lényeg, hogy vékonyra  legyen szeletelve, és lehetőleg szögletes formája legyen. Nem kutakodtam receptek után, mert a boltokban is legalább húsz féle toast kenyeret láttam. 
Ennél a kenyérnél nem a cserepes héj a lényeg, hanem a forma. Lehetőleg egyenletes felülete legyen, mert így a szeletelés is könnyebb. 
A kenyér mellé egy pár őszi képet is hoztam. Ugye nem baj?



Hozzávalók:
50 dkg BL 80-as liszt
2 dkg élesztő
csipet cukor
3 mokkáskanál só
2 evőkanál olaj, vagy olvasztott vaj
kb. 2,5-3 dl folyadék (lehetőleg tej, vagy tej-víz keveréke)



Elkészítés:

Az élesztőt elkeverjük 2 dl langyos folyadékkal és kb. 20 dkg liszttel. Ezeket a már kimért hozzávalókból vesszük el. Letakarva langyos helyen kelesztjük, amíg felbugyog. Ez kb. 1-1,5 óra. Ezután hozzáadjuk a többi alkotórészt, és viszonylag lágy tésztát dagasztunk. Nem baj ha lágyabb a szokásosnál. A forma úgy is megtartja. A tésztát letakarva duplájára kelesztjük. Amikor megkelt lisztezett deszkán kilapogatom belőle a levegőt, és hosszúkásra formázom, olyan hosszúra, mint a sütődoboz.
Nekem egy széthúzható doboz formám van. Ennek a szélessége 12 centiméter. Pont elfér a kenyér szelet pirítós sütőben. 
Letakarva ismét kelesztem. Akkor lesz szép a kenyerünk olyan "toastos" (hűha de nemszeretem ezt a szót :(
ha a megkelt kenyér nem ér csak a forma közepéig. Így a sülés után sem lesznek túl nagyok a szeletek. A felületet hagyhatjuk simán, de be is vághatjuk kicsit. Én most így tettem. A képeken látszik, hogy nem lett cserepes. Ez a tejnek köszönhető.

Forró gőzös  sütőben 40-50 perc alatt szép pirosra sütjük.
Igazán szépen csak másnap kihűlés után lehet szeletelni egy jó éles késsel, vagy szeletelő géppel. 



Aki nem akar csak fehér kenyeret, az variálhatja teljes kiőrlésű liszttel is. 

Szendvicsnek is kiváló :)














Megjegyzések

  1. De jó! Nálam a pirìtòsnak mindig szezonja van! :)
    A képek is hangulatosak, őszi szépségek!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen alapvetően nálunk is, de ilyenkor a forró teával is nagyon szeretjük :)

      Törlés
  2. Nagyon tetszik ez a recept a pirítós miatt is. A képek illenek a pirítóshoz!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések