Pácolt csülök kemencében sütve


2014. Elfekvőben volt ez a recept, gondoltam hátha tudok értelmesebb "tányéros" képet készíteni úgy összességében a csülök-köret kombinációról. Hát nem tudtam. Ismétlés pedig már volt. 
Kemencében sült ropogós bőrű pácolt csülök savanyú káposztán párolt gőzgombóccal, rozmaringos sült burgonyával (amiről szintén nincs kép) , és  kenyérrel. Jó kis cím lehetne ugye? Még leírni is hosszú, hát még megenni. 
Aki egyszer is rászánja magát arra, hogy kemencében készíti el kedvenc ételét, az nem fog csalódni.  A csülök pedig ropogós bőrrel az igazi. Akinek jó sütője van otthon megpróbálhatja, de a kemence hőfoka adja az igazi csodát.
Sokáig keresgéltem receptek után. Mindenképpen olyat szerettem volna, ami intenzív pácolás után a hús egészét átjárva ízesíti a csülköt.

A csülök pác receptjét Alexánál a Nem vagyok mesterszakács blog írójánál találtam. Én egy kicsit megtoldottam :)


Pácolt csülök:

Első lépésként páclevet főzünk. Érdemes elsőként a csülköt felönteni vízzel, ha nem tudjuk pontosan mennyi vízre van szükségünk.Annyival, ami kényelmesen ellepi. Ez lesz a páclevünk alapja. A vizet a csülök nélkül feltesszük főni 2-3 fej cikkekre vágott vöröshagymával, 1 nagyobb fej tisztított fokhagymával,  fekete borssal, egész köménnyel, babérlevéllel. Ezt a levet 20-30 percig főzzük , majd kihűtjük. Miután kihűlt, literenként adunk hozzá 6 dkg sót, és literenként fél deciliter vörösbort. A nyers csülköt ebbe a páclébe tesszük, és minimum egy éjszakán át , vagy 2 napig érleljük. 
Sütés előtt a kemencét 2-3 órán át felfűtjük. A parazsat bent hagyjuk. Egy nagyobb fedeles edény aljába zsírt kenünk, ráfektetjük a csülköt, meglocsoljuk bőven a páclével, és lefedve betoljuk a kemencébe. Locsolgatva legalább 2 órán át főzzük, pároljuk. Majd a fedőt levéve 1 órán át ropogósra sütjük. Ezalatt a leve szépen elpárolog, a hús puhára, ropogósra sül. 






Kolbászos, szalonnás savanyú káposztán főtt gőzgombóc:

Akár egytálételként is fogyasztható ez a finom német eredetű recept, amit Gabi barátnőm kivitelezett a csülök kísérőjeként szintén kemencében sütve.Pontos recept nincs, az Ízőrzők Németkérről szóló műsorában látta ő is a receptet, aminek a videóját  itt találjátok




A kemence melegét kihasználva kenyeret is sütöttünk, meg jóféle vajas pogácsát. 


A kemencében sült kenyér receptjét itt olvashatjátok: Kemencés kenyér

Szinte mindegyik kenyér süthető kemencében. További kenyér receptek a blogon

Pogácsa recepteket itt találtok:


Megjegyzések

  1. Atttttttttttttttttyaúristen :-) Még keresem a megfelelő szavakat :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még nem, viszont azt számolgatom, mikor tudnám műsorra tűzni :-DD

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Január 1-én. Azóta meg akartam írni, de vártam a tányéros fényképet. Nem lett, hát így maradt.

      Törlés
  3. Válaszok
    1. Ez otthoni sütés, mert nem tudtuk kiszámítani, hogy tudunk e sütni, vagy sem :) Vaslábasos.

      Törlés
  4. Fogjatok le!!!! Megaszuper! A kenyér... a kenyér, meg a csülök....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A legjobb csülök, amit valaha sütöttünk :)

      Törlés
  5. Kedves Babette! Ugye nem füstölt a csülök? Szerinted a pataki tál elbírja a kemence hőt vagy inkább az erdélyi cserépedényben próbáljam meg? A vaslábosom csak két literes, abba 2 db csülök + a páclé nem fér bele. Nagyobbat még vadászgatok :) Krumplis köret ötleted nincs véletlenül mellé? Vasárnapra tervezem a sütést, bízom benne, hogy jó idő lesz. Köszönöm szépen előre is a válaszodat. Hajni

    VálaszTörlés
  6. Kedves Hajnalka! A csülök nem füstölt, hanem nyers. Nem tudom, hogy a pataki bírja e a kemencét, még nem próbáltunk benne sütni. A korondi bírja, abban szoktuk a töltött káposztát sütni a kemencében. Egy nagyobb magasabb falú tepsi is megteszi, amit letakarhatsz alufóliával. A páclének csak egy kisebb részét kell felhasználni, pár deciliter kell a csülök alá, hogy könnyebben megpárolódjon. A krumplit mi a következő módon készítjük: A meghámozott krumplit cikkekre vágjuk, félig megfőzzük sós lében, leszűrjük. Egy nagy tepsire szétterítjük. Fűszerezzük bármilyen fűszersóval, ha van friss rozmaring ág, akkor abból egy nagyobb szálat ráteszünk, ha nincs, akkor morzsolt is jó. Rakunk rá zsiradékot, és a forró kemencében fedetlenül ropogósra pirultra sütjük a krumplit. Remélem tudtam segíteni. Szép hétvégét kívánok!

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm szépen a válaszodat! Tegnap este nem működött a net, úgyhogy nem láttam mit válaszoltál, de ma reggel a piacon megvettem a csülköt - kicsit izgultam, hogy mit csinálok vele, ha mégsem nyers kell ...., de most nagyon örülök :) Még egyszer köszönöm!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések