Sajtos tallér


Vannak olyan családi receptek, amiket nem lehet elfeledni. Elpakolni a receptet, nem találni, de álomból felébredve , ismerősnek fejből lediktálva bármikor ....ez egy ilyen recept. A mai napig nem mértem meg mennyi az "amennyit felvesz" megnevezés. De így is mindig sikerül.


Hozzávalók:
30 dkg liszt
10 dkg vaj (nem margarin)
1 evőkanál zsír
10 dkg reszelt sajt
1 teáskanál só
fél csomag sütőpor
1 tojás
tejföl, amennyit felvesz a tészta




Elkészítés:

A száraz hozzávalókat alaposan összekeverjük. Majd hozzáadjuk a vajat, zsírt. Elmorzsoljuk. Belekeverjük a tojást is, és csak ezután teszünk hozzá annyi tejfölt , amennyit a tészta kíván. Könnyen összeállítható a tészta. Ezután, hogy könnyebb dolgunk legyen, diónyi kis gömböket formázunk a tésztából. Forró ostyasütőben ropogós, barnára sütjük. 




Megjegyzések

  1. Technikai problémáim lennének az utolsó mondattal.
    Amúgy csodás a fotó :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs ostyasütőd ? :) Már azt hittem hirtelen, hogy elírtam valamit :)

      Törlés
  2. Neeeeem, minden helyes. Az én felszereltségemben a hiba :D

    VálaszTörlés
  3. Sajnos nekem sincs. Ez olyan gázon melegedő vagy elektromos? Kéne vennem, itthon szeretik az ilyen rágcsálni valót...

    VálaszTörlés
  4. Ez olyan gázon melegedő...nagyon régi már, de még mindig bírja. Elektromosom sosem volt.

    VálaszTörlés
  5. Gofrisütőben is sikerülhet vajon (elektromos)? És zsír nélkül?

    VálaszTörlés
  6. Nem próbáltam még ilyen sütőben. A zsírt el lehet hagyni, de akkor egy kevéske vajjal meg kell toldani a receptet. Szerintem érdemes egy kis adagot begyúrni, és kipróbálni.

    VálaszTörlés
  7. Gofrisütöben sütöttem.nekem szìv alakú a formãm.kinyújtottam a têsztãt kiszagattam szìv alakúra.egy sütêsbe 6 szìv ment bele.nagyon finom ës mutatós lett.

    VálaszTörlés
  8. Én is a zsírt akartam kérdezni, mert vega vagyok. Margarinnal tuti nem lehet csinálni, csak a vaj jó?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyugodtan lehet készíteni margarinnal is. Ehhez a mennyiséghez 12,5 dkg margarint javasolnék.

      Törlés
    2. Köszönöm a választ, ezek után bátrabban fogom kipróbálni. Nekem is elektromos sütőm van.

      Törlés
  9. A hétvégén vásároltam elektromos ostyasütőt.Kipróbáltam.SIKERÜLT!!!

    VálaszTörlés
  10. Nekem sikerült elektromos ostyasütővel!A gofrisütőt kizárnám!!!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések