Gombás, zöldborsós pite


Vajas leveles....boltiból. Meg egy kis maradék gombapörkölt. Sietős tejfölös csavart rudakat sütöttem csak úgy  házimozizáshoz. A tésztát ketté vágtam, az egyik feléből készült a pite a másikból a tejfölös csavart.
Ja, meg voltam a kedvenc boltomban, ahol ezt a szép kendőt vettem. Mert még nincs elég belőle :)





Hozzávalók:
1 csomag vajas leveles tészta fele (a másik felét felcsíkozzuk megkenjük tejföllel, sajttal megszórjuk, megcsavarjuk és megsütjük :D)
20-30 gomba
 2 dkg vaj 
1 kis fej hagyma
só , bors
petrezselyem zöld
10 dkg mirelit borsó
1, 5 dl tejszín
5 dkg reszelt sajt

Elkészítés:
A vajon megpirítjuk a hagymát, a feldarabolt gombát, majd a zöldborsót hozzátesszük, fűszerezzük, és megsütjük. Hozzáreszeljük a sajtot, felfőzzük a tejszínnel. Hűlni hagyjuk. Én szeretem, amikor a töltelék kicsit folyósabb, szaftosabb. Ha valaki nem szereti, egy kanál étkezési keményítővel javíthat rajta.
A leveles tésztát ( a 25 dkg-ot) vékonyra nyújtjuk. Két korongot szabunk. Az egyik a teteje lesz. Egyszerűen lefordítjuk a tésztára a tálat és körbevágjuk. A másikat nagyobbra szabjuk, hisz a tálunknak mélysége is van. Egy 18 cm átmérőjű tűzálló tálat kibélelünk egy tésztakoronggal. Belekanalazzuk a gombás tölteléket. Befedjük a kisebb tésztakoronggal és a széleket jól összenyomkodjuk. A leeső részekből tetszés szerinti mintákkal díszíthetjük a tésztát. Én most kicsi szívecskékkel díszítettem. A szíveket vízzel ragasztjuk a tésztához , forró sütőben sütjük ropogósra, barnára. Nem kentem le semmivel, a tészta így is szép lett.

A tészta másik felét is kinyújtjuk. Ujjnyi vastagra csíkozzuk, szorosan egymás mellet hagyjuk. Megkenjük tejföllel, megsózzuk, megszórjuk reszelt sajttal. A hosszú csíkokat 2-3 felé vágjuk. tekerünk rajta párat, sütőlemezre pakoljuk és ropogósra sütjük. A pite tésztájából, ha marad, azt is feldarabolva megsütjük.






Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések