Házi krémes


Pénteken ebéd után nagyon vártunk valamit, kollektívan vártuk. Szinte már reménykedtünk, de nem....
Gondoltam, majd akkor én, majd itthon sütök. Na de nem nőnapon, majd utána. Nőnapon becsokiztunk, tegnap meg olyan adag habos, fahéjas kávét kaptunk, hogy a szombati desszertet is letudtuk. Mai ebédünk konfitált tarja volt , jólesett utána ez a remegős házi krémes. Gondaanyu blogján is megtalálható, tőle vettem az ötletet, de én házi tésztával készítettem.



Hozzávalók 2 laphoz:
30 dkg liszt
15 dkg vaj vagy margarin
1 tojás
1 dl tejföl
csipet só
1 kiskanál ecet

Elkészítés:

A hozzávalókat összegyúrjuk. Nem kell pihentetni. Ketté veszsük, nagy tepsi hátulján vékonyra nyújtva két lapot sütünk. Kicsit megszurkáljuk sütés előtt. Hólyagos, leveles tésztát kapunk. Én jobban szeretem, mint a bolti leveles tésztát. 

Krém:

8 tojás fehérje (fagyasztóból használtam szobahőmérsékleten kiengedve)
30 dkg cukor
4 csomag vaníliás pudingpor
0,5 liter tej
0,5 liter víz


A pudingporból 20 dkg cukorral , a vízzel és a tejjel sűrű krémet főzünk. Közben a tojások fehérjét a maradék cukorral kemény habbá verjük. Még a forró pudingos krémhez keverjük, vigyázva, hogy a hab ne törjön nagyon össze,1-2 percig együtt főzzük, majd a forró krémet rásimítjuk a közben előkészített lapra. Én egyszerűen egy tepsibe rakom az egyik lapot. Befedjük a másik lappal, és igyekszünk távol tartani mindenkit a hűtőtől, úgy 1 óra hosszára. Addig van remény, hogy megdermed a krém, és nem úgy jár mint a miénk.



Megjegyzések

  1. A krémhez szükséges folyadékok mennyisége a dl helyett nem fél-fél liter?

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó a recept, a tészta meg különösen tetszik, mert eléggé félek a levelesektől, de ezt megpróbálom! A fagyasztóban már régóta gyűlik a tojás fehérje, és a párom is meglepett egy sk. készült krémeskerettel, úgyhogy most már nincs kibúvó, el kell készítenem nekem is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A leveles tészta nem mumus. Bátran fogj hozzá. Itt a blogon is van recept.

      Törlés
  3. Én ebből a tésztából rétest szoktam sütni:) Nekem is tervbe van húsvétra, gyűjtöm a fehérjéket:)

    VálaszTörlés
  4. A tojásfehérjét le lehet fagyasztani?Nem lesz semmi baja?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen! Nagyon jól bírja a fagyasztást! Én egyesével fagyasztom kis tasakokban. Majd jól záródó dobozba rakom. Szobahőmérsékleten kiengedem.

      Törlés
  5. Nagyon tetszik mind a krém, mind a a tészta receptje. Jó ötlet ez az egyenkénti tojásfehérje fagyasztás, így tuti, hogy tudjuk a mennyiséget. Én a sima hűtőben szoktam gyűjtögetni, utána ha van már 4-5, akkor sütök belőle valamit. Erre biztosan félre teszek, nagyon tetszik. A lépeid csodásak!

    VálaszTörlés
  6. Teljes siker!! Nagyon jó mind a tészta, mind a krém! A család nagyon odavolt érte. A krém tetejére tettem tejszínből vert habot, a felső lapra pedig mázat. Igazi franciakrémest sikerült kreálnom. És nagyon mutatós, gusztusos is volt, mintha igazi vérprofi készítette volna.... Pedig hát! :-) A család már követeli a következő adagot. De hát mikorra gyűlik össze az a sok-sok tojásfehérje? Nagyon köszönöm a receptet! Családi klasszikus született általad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó! Nagyon örülök! Én is szoktam francia krémesnek sütni, de ezt a változatot jobban szeretjük. A sok fehérjét a pogácsa sütésnél tudod gyűjteni, vagy egy jó gyúrt tésztánál.

      Törlés
  7. A két lapot kisütni, az egyiket egészben a tepsi aljára tenni, megkenni a meleg krémmel, a másik lapot sülés után felvágni, és a meleg krémre rátenni. mehet ha hűtőbe. Így egyszerűbb, és nem kell félni, hogy eltörik a lap szeleteléskor. remélem tudtam segíteni. Jó sütögetést kívánok!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések