Hotdog sült hagymával




A pünkösdi "hosszú " hétvége egyik terméke:) Gyors és finom, igazi bűnözős kaja. Hát mitől lenne nem az? 10  darab kifli, nem ám a bolti felfújt változat! Puha kifli, finom roppanós virslivel,jófajta házi ketchuppal( az idén 10x annyit teszek el, mint tavaly!!!) És a sült hagyma.....OMG....csak így egyszerűen, édes bűnbeesés. Nem elég, hogy a kifli is tömör gyönyör, még a végén egy kis lisztbe forgatott, ropogósra pirított hagymával is megszórjuk.Mert az kell bele...kötelező....mert annyira finom....és itthon sült.....


A tavalyi ketchupom....idén is lesz ám!
                                                 




Hot dog kifli receptje Limarától: annyira jó , hogy nem is keresgéltem:)))

Hozzávalók:

- 1 kis pohár joghurt 
- kb. 2 dl tej
- 1 tojás
- 0,5 dl olaj
- 1,5 tk. só
- 50 dkg liszt
- 1 tk. cukor
- 2,5 dkg élesztő


A tésztát bedagasztjuk. Amikor megkelt, akkor 10 egyenlő részre osztottam. Én itt tértem el a formázástól. Egyszerűen ellapogattam a darabkákat kis négyzetekre, és kis bucikat csavartam belőlük. Inkább vékony, hosszúkás formára, számolva a sülés közbeni növekedésre.( Azt már csak zárójelben írom le, hogy a virslikhez méreteztem:)))


Sütőpapíros tepsire raktam, és ismét kelesztettem kb.20-30 percet. Ezalatt a sütő jól bemelegedett. Nem kentem tojással, csak vízzel lepermeteztem, és ment a forró sütőbe 180 fokra kb. 20 percig.

A kisült kifliket hagytam kihűlni, majd roppanósra főzött, vagy sütött virslivel, mustárral, házi ketchuppal és sült hagymával jól megpakoltam.

Sült hagyma

Hozzávalók:

2 nagy fej vöröshagyma
liszt a szóráshoz
tetszőleges fűszerkeverék
só, 
műanyag tasak a munkálathoz

A hagymát kockára vágjuk, a műanyag tasakba lisztet szórunk. A felkockázott hagymát beletesszük. Egyszerű rázogatós módszerrel jó alaposan belisztezzük a kis hagymakockákat. Bő, forró olajban adagonként aranybarnára sütjük. Előtte egy szűrőbe tesszük, hogy a felesleges liszt ne égjen bele az olajunkba. A kisült hagymát papírtörlőre szedjük. Ízesítjük sóval, esetleg fűszerekkel. Én most curryvel szórtam meg.

És igazán retrósan tálaltam : éttermi szalvéta meg minden:)))




Megjegyzések

  1. Ezt elkészítem az én drágáimnak!
    Köszönöm:)

    VálaszTörlés
  2. A recept mentve, hamarosan elkészítem. Nagyon szépek a kiflik!

    VálaszTörlés
  3. Ezt én is nagyon sokszor szoktam sütni. Kenyeret nem sokat eszünk, inkább péksüteményeket, s ez is közéjük tartozik.
    Retró? - Éttermi szalvéte ? - nem fogod elhinni, hogy én szeretem. Éppen most vettünk két nagy csomagot. Isteni finom puha :))))
    Igaz, hogy már én is a retró sorba (korba) vagyok :))

    VálaszTörlés
  4. ez tényleg OMG! :) nagyon tutin néz ki, biztos megcsinálom! :)

    VálaszTörlés
  5. OMG:))) nagyon szuper, hát simán lecsúszna 2-3 darab:)

    VálaszTörlés
  6. Istenien néz ki! Nagyon guszta a kifli, a hagyma és a ketchup is, nagyon finom lehetett így együtt! :)

    VálaszTörlés
  7. Ínycsiklandóan fest ez a házi hot-dog. Muszáj kipróbálnom, még az én válogatós családomnak is tetszene.

    VálaszTörlés
  8. Jaaaaaaaaaaj, szűzanyááááááááám!!! De szívesen lennék ilyennel bűnöző :-)))

    VálaszTörlés
  9. Mennyei, huh, de jól néz ki! :P

    VálaszTörlés
  10. Tegnap semmi ötletem nem volt vacsihoz....és a sült hagymának nem bírtam ellenálni!!! Csaltam, mert idő hiányában kész sajtos kiflibe cuccoltam... bécsi roppanós virsli, kechup (házi!!), mustár, savanyú káposzta, rengeteg rozslisztes sült hagyma, erős paprika, és reszelt paranyicai sajt is került bele...édes bűnözés volt neked köszönhetően...reggel pedig újra ez volt a kérés...s bár három a magyar igazság....elfogyott a fincsi hagymám!!! Szép napot Babette!!!
    Ez olyan volt, mikor anyukám elkezd liba tepertőt enni hagymával....és tudok neki ellenálni??? Szió!

    VálaszTörlés
  11. Ez isteni:) Nálad mindig megkívánok vmit:)

    VálaszTörlés
  12. Babettkam ez igazan finom lehet

    VálaszTörlés
  13. Köszönöm a kedves szavakat! Tényleg finom ....volt:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések