2012. szeptember 6., csütörtök

Fahéjas körtekrémleves


Az anyukám kertjében legalább három féle körtefa van. Egyik zamatosabb , mint a másik. Igaz, már a fa nagyon öreg azt hiszem a legelsőt a 60-as években ültette még nagyapám, amikor elkezdődött az építkezés. De a jó öreg fa még most is terem. A legeslegfinomabb pusztán vajas kenyérrel elmajszolni ozsonnára, de édességnek, levesnek, befőttnek dzsemnek is kitűnő. Én nagyon szeretem aszalva is...

Ez a leves hidegen finom igazán. Főzni is potom 5-8 percig kell, amíg megpuhulnak a körteszeletek:)))



Hozzávalók:
60 dkg körte pucolva , tisztán mérve
fél liter víz
1 kis rúd fahéj, 2-3 db szegfűszeg
3 evőkanál cukor
csipet só
2 dl tejszín
2 dl tejföl


 Elkészítés:

A körtéket meghámozzuk, apró darabokra vágjuk. Felöntjük a vízzel. Hozzáadjuk a sót a cukrot a fahéjat, a szegfűszeget. nagy lángon 5-8 percig főzzük. Kiemeljük a fűszereket. Botmixerrel pürésítjük. Kicsit hűlni hagyjuk. A tejfölt, a tejszínt hozzáöntjük, és ezekkel a hozzávalókkal is alaposan elkeverjük a levest. Ízlés szerint tehetünk hozzá még cukort, őrölt fahéjat. Ki hogyan szereti.Hűtőbe téve tálalásig jól behűtjük. Tejszínhabbal, aszalt körte szeletekkel gazdagíthatjuk. Én most egyszerű vajas leveles tésztát sütöttem hozzá fahéjas cukorral.



9 megjegyzés:

  1. Nincs körtefánk, így ha körte kerül a konyhába az gyorsan meg lesz "eszve ", vagy el kell dugni, mert mindenki szereti, kicsik nagyok egyaránt.

    Egyébként meg mindenféle gyümölcsös ételt szeret a család....

    VálaszTörlés
  2. Csodás képek, csodás leves, és nagyon ötletes a "levesbetét"! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet, megint olyan szépek a képek is :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon megtetszett! El is készítettem. Most hűl. :)

    VálaszTörlés
  5. Rég jártam erre, de ahogy tehetem mindig megnézem a lemaradásom...:)) Fahéj és körte....csak finom lehet!!! Èdesanyád kertje egy csoda....sok finomság terem ott, ahogy látom....:))

    VálaszTörlés