Cseresznyés-meggyes krémsajtos pite




Ropogós tésztaréteg, krémes, sajtos , szaftos gyümölcsös töltelékkel. Ha igazán szép pitét akarunk sütni, akkor szánjunk rá időt. Készítsünk elő vonalzót, egy klassz zenét, mert itt aztán figyelni kell, és mértani pontossággal vágni. :) Jó munkát hozzá. :) 




Hozzávalók:

A tésztához

30 dkg liszt
5 dkg cukor
csipet só
20 dkg hideg vaj
6-7 evőkanál hideg víz

A töltelékhez

1 kg cseresznye-meggy vegyesen
20 dkg cukor
3-4 evőkanál étkezési keményítő

A krémsajtos részhez

10 dkg krémsajt
5 dkg cukor
10 dkg görög joghurt
1/2 citrom reszelt héja
1 evőkanál étkezési keményítő

1 tojás a kenéshez





Elkészítés

A lisztet gyúrótáblára szitáljuk, hozzáadjuk a sót,cukrot, belemorzsoljuk a vajat, hozzáadjuk a hideg vizet. Rugalmas tésztát gyúrunk, 1/3-2/3 arányban elosztjuk,fóliába csomagolva hűtőbe tesszük.

A krémsajtos részhez az összes hozzávalót robotgép tartályába rakjuk, alaposan összekeverjük. Felhasználásig félretesszük. 

A töltelékhez a cseresznyét, meggyet kimagozzuk, egy nagyobb tálban összekeverjük a cukorral és a keményítővel.
A tészta nagyobb felét kinyújtjuk, tapadásmentes piteformába simítjuk. A kisebbik felét a pite díszítéséhez használjuk. Itt aztán mindenki a fantáziájára bízva készítheti el a fedő réteget. Lehet csak szimplán kinyújtani, beborítani a gyümölcsöt, csíkokra vágni egy derelyevágóval, fonatot készíteni. Ha igazán szép és mutatós pitét szeretnénk, akkor bizony vonalzóra is szükségünk lesz. 
Először a fonatot készítettem el. 3 db vékony csíkot vágtam a kinyújtott tésztából, óvatosan, hogy ne nyomjam össze a tésztát megfontam, félretettem. A kibélelt piteformába aljára rakjuk a krémsajtos tölteléket,, majd  a meggyes tölteléket is. A csíkozáshoz  vékony és vastag csíkokat vágtam, úgy, hogy lelógjanak a forma széléről. Váltakozva, egymás alatt-fölött átbújtatva megfontam. A széleket alaposan összenyomkodtam, hogy a töltelék ne folyjon ki. Lekentem tojással, és a hármas fonattal körbe "szegtem". Ezzel eltüntettem a szépséghibákat a széleken. A fonatot is lekentem. 
Előmelegített sütőben sütjük 200 fokon 30 percig, majd a hőmérsékletet 180 fokra mérsékelve sütjük még 30-40 percet. 

Sütés után minimum 2 órát pihentetjük. Így a töltelék is megszilárdul annyira, hogy vágható legyen.












Megjegyzések

Népszerű bejegyzések