Citromos, gyömbéres keksz



Kekszet bármikor, bármilyet...legyen mindig itthon valami rágcsálni való.Egyszerű, gyors keksz. Az alap liszt, cukor, vaj.Most megbolondítottam egy csipetnyi gyömbérrel és reszelt citromhéjjal.Nem használok sütőport, mert a kekszmintázó mintája elvész sülés közben.

Hozzávalók:

25 dkg liszt
15 dkg vaj
9 dkg porcukor
1 teáskanál vanília kivonat
fél citrom reszelt héja
csipetnyi friss gyömbér



 Elkészítés:


A hozzávalókat összegyúrjuk. Hűtőben pihentetjük egy órát. Kinyújtjuk, tetszőleges mintákkal szaggatjuk, előmelegített sütőben 10-15 perc alatt világosra sütjük. Sütis dobozban sokáig eláll...na , ha nem ennénk meg:)



Megjegyzések

  1. Tudom, fölösleges. Mármint megkérdezzem honnan a kekszmintázók.

    Csodaszépek lettek, tuti finomak. Gyömbér....nyamm.

    VálaszTörlés
  2. ja, és rettenetes sztori lehetett a tavalyi cserepes kalandod a virágosnál ;-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jók a kekszmintazóid! :D Apukam fafaragó, tuti csinaltatok vele ilyet, amikor következőleg otthon leszek. :D A kekszek is biztosan finomak. :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon fincsi a kekszed, már a látvány alapján is! :) A fotók ismét gyönyörűek, hangulatosak! :)

    VálaszTörlés
  5. Nekem is kell ilyen mintázóóóó:) Nagyon szépek lettek a kekszeid.

    VálaszTörlés
  6. Hú, de szép kekszek és mintázók! Gyártani is érdemes lenne, rendelnénk belőle :-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon fincsik lehetnek, a mintázó mondanom sem kell nagyon szuper és párod többi munkája is!

    VálaszTörlés
  8. Én nem nyilatkozom...minden szuper!! És nagyon várok valamit, a sütipecsét pedig amúgy is kedves számomra mostanság...:DD

    VálaszTörlés
  9. Szép estét kivánok! Érdeklődöm hol lehet ilyen keksz formákat kapni??? Én Zalaegerszegi vagyok,s még vissza emlékezve sem láttam nagymamámnál ilyen formákat,pedig szakács volt. Léci ha tudod hol lehet venni v. rendelni írd meg nekem nagyon köszönöm előre is..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Babette!
      Receptedet megcsináltam, nagyon ízlett mindenkinek a családban, bár nekem nincsen ilyen szuper nyomdázóm (egyenlőre)... Esetleg én is megtudhatnám, hogy hol lehet ilyet beszerezni? Előre is köszönöm válaszod.

      Törlés
    2. Kedves Zsuzsanna! Válaszoltam emailben. ha nem érkezett meg a válasz, írj nyugodtan :D

      Törlés
    3. Szia! Sajnos eddig semmi választ nem kaptam. :( Megpróbálnád újra elküldeni? Köszönöm. :)

      Törlés
    4. Zsuzsanna! Írj a te email címedről nekem az ovoda1@citromail.hu címre, akkor tudok emailben válaszolni!

      Törlés
  10. Gabriella! Írj a saját email címedről az ovoda1@citromail.hu email címre, akkor tudok ott válaszolni.

    VálaszTörlés
  11. I just wanted to say I love your photos.

    Regards

    Chef & Food Writer
    Kevin Ashton

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések