Vigyázz , Kész, Főzz! 53., avagy RÉGI RECEPTEK NYOMÁN

                              A vkf 53. fordulójának stafétáját Tisztatésztától kaptam, aminek nagyon örülök. Nem mondom, hogy nem agyaltam rajta eleget, hiszen az 53. forduló, jócskán belenyúlik az adventi készülődésbe, és valljuk be , ilyenkor mindenki csakis "arra" tud gondolni. Hogy mire? hát a karácsonyra. Mire ezt a fordulót kiírom, lezárom, és összefoglalom bizony a karácsony már kopogtatni fog.

                A VKF történelmet  Selectfood Alíznál megtaláljátok. Ezer köszönet érte , hogy összefoglalta, nélküle nehezebb lenne kikeresgélni, milyen témakörök voltak eddig.  Bizony minden nagyobb témakör megfordult már a gasztroblogokon. Nehéz is volt dönteni. Sok ötletem akadt, de mindegyiket elvetettem, mert a blogokat nézegetve bizony már sok helyen karácsonyi készülődés folyik. A másik gondolatom, amiért ezt a témát választottam roppant egyszerű. Gasztro blogot írunk. Sokszor viszont elfeledkezünk az egyszerű dolgokról. Olvastam nem egy helyen, hogy jaj, már megint mit találjak ki, hogy ne legyen unalmas a blog. 

Ne gondolkodjunk így. Most nem. Szedjük elő a régi, szeretett emlékeket. Kicsit időzzünk el, gondoljunk a nagyira, anyukánkra, milyen egyszerű, mégis finom étellel várt minket, mikor gyerekek voltunk. Minden étel amit felnőtté válásunkig ettünk valahol a lelkünk mélyén emlékeket idéz. Egy tányérka, a kedvenc kanalunkkal(mert nekem volt ilyen, és azzal nem ehetett senki csakis én). A vasárnapi húsleves, amit a mamival készítettünk és tálaltunk a családnak. A 77 palacsinta, amit akkor sütöttem, mikor még a tűzhelyet fel sem értem, apám remek szőlős karfiolsalátája, aminek az ízét azóta is a számban érzem. 
A dédi sparheltján sült krumplilángos és a felejthetetlen fasírozott. Nagyanyám rántott húsa, amit a konyhán ettem minden nap , ahol dolgozott, és mindig eltette nekem a legszebb szeletet zsemlébe és szalvétába csomagolva. A forró zsámiska hideg tejbe szaggatva talán soha nem fog olyan jól esni....
A karácsony a szeretet ünnepe. Emlékezzünk szeretettel kedvenc receptjeinkre. 

 RÉGI RECEPTEK NYOMÁN 

kutakodujnk, kedvenc receptek nyomán, nem baj, ha nem karácsonyi, de ha az ,még jobb.Legyen az édes, sós, keserű, savanyú, előétel, főétel, tészta,desszert, egytálétel vagy bármi más. . A bejegyzésbe szeretném,ha  egy kedves emlék rövid történetét is leírnád, ami a recepthez kötődik. 

A recepteket, a linkeket  2012. december 10-ig várom az ovoda1@citromail.hu email címre.  Hosszabb határidőt nem szeretnék, mert a karácsony előtti időszak szeretnénk ha mindenkinek nyugodt, szeretetteljes, békéscsaládi körben telne.

VKF-re fel!!! 

Megjegyzések

  1. Babett!
    Nagyszerű kiírás, nagyon tetszik:-))

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűen leírtad és nagyon jó az ötlet! Nem ígérem, hogy időt tudok rá szakítani, de megpróbálom. ;)

    VálaszTörlés
  3. Szuper a téma, már meg is van, hogy mit fogok készíteni! .)

    VálaszTörlés
  4. Már most imádom ezt a témát!!! Fantasztikus ötlet :-)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tetszik, van is ötletem, remélem, időm is lesz rá! :)

    VálaszTörlés
  6. Nekem is tetszik az ötlet, én sem ígérek semmit sajnos, de megpróbálom:*)

    VálaszTörlés
  7. telitalálat. én pont a "kisfeketémet " lapozgattam a hétvégén!

    VálaszTörlés
  8. jaj! nagyon örülök, hogy tetszik a téma. Titkon reménykedtem, hogy nem csak én vagyok ilyen hangulatban :DDD Nagyon várom a recepteket a történetekkel. Ez lesz a blog karácsonyi ajándéka :D

    VálaszTörlés
  9. Babette, ez szerintem is szuper témaválasztás! Nagyon tetszik, ötlet is megvan, ráadásul még nincs is fent a blogon az a recept. És amúgy is nagyon régen készítettem már. És erről a fordulóról már tényleg nem szeretnék lecsúszni.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések