Savanyú káposztás sztrapacska


 


Ez az egyszerű, már már puritán étel is gyermekkorom , nagyanyám emlékeit idézi. Nem tudom , hogy más tájegységeken hogy hívják ezt a fajta ételt, de itt a szlovák határ vidékén igencsak elterjedt étel volt és még ma is az...lenne, ha elfoglaltságunkban, mindennapos rohanásunkban néha szánnánk rá egy kis időt. Nem többet, mint egy tészta kifőzésénél. A magyar konyha nagyon változatosan és sokszínűen használja fel a burgonyát. Régi hagyományunk ez, hisz az ínséges időkben bizony egy-két szem krumpliból csodás vacsorát, ebédet lehetett előadni az asztalra. 
Igen kedvelt és a mai napig is főzik , sütik mifelénk a gancát, a krumplilángost, a sztrapacskát. Mindegyikük alapja a burgonya.
A sztrapacska, vagy haluska egyik legismertebb változata a juhtúróval készült. Mi is készítjük juhtúróval, tehén túróval, dínsztelt édes káposztáva, savanyú káposztával.

Hozzávalók:
1 kg burgonya
30 dkg liszt
só,bors 2 db tojás
0,5 kg savanyú káposzta
esetleg szalonna


Elkészítés:


A meghámozott burgonyát lereszeljük, és összekeverjük a többi hozzávalóval. A krumpli nedvessége határozza meg a liszt mennyiségét. A masszát fövő vízbe nokedli szaggatóval   kiszaggatjuk. Ha feljött a víz tetejére szűrőkanállal kiszedjük, leöblítjük és lecsepegtetjük. 
A savanyú káposztát zsiradékon megpároljuk, lepirítjuk egy kevés őrölt borssal ízesíthetjük.. Ha túl savanyú előtte át lehet mosni. Ha valaki gazdagabban szeretné enni, akkor kb. 10 dkg húsos szalonnát előzőleg lepiríthat és ezt is hozzákeverheti a tésztához. 
A kifőtt tésztát, a káposztával összekeverjük.


Igazi vas lábasban másnap lepirítva még finomabb....


Megjegyzések

  1. Sztrapacskával nem, de más tésztával én is készytettem, nagyon guszta:)

    VálaszTörlés
  2. Én is szoktam készíteni, jöhet. Esetleg szalonna nélkül?
    Nézz be hozzám, meglepetés...

    VálaszTörlés
  3. De jó, így még nem próbáltam, de lassan itt az ideje. A sztrapacskát nagyon szeretem, de eddig csak juhtúróval, és szalonnapörccel kóstoltam.

    VálaszTörlés
  4. Jájj, de jó, még soha nem ettem káposztával, de nem hiszem, hogy elrontaná. :-)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm a követést. Így első ránézésre a blogodra, mint itthon ülő apuka, mintha nekem is kedvem kerekedne a főzéshez. Rég latolom magamban ezt a dolgot. A képek nagyszerűek!

    VálaszTörlés
  6. Ezt biztosan nem hagyom ki, lehetetlen:)

    VálaszTörlés
  7. Krumplihaluska!

    Páromék felé a ganca az tejes kukoricadara.

    VálaszTörlés
  8. én egyszerű tojásos galuskával, vagyis nokedlivel szoktam készíteni

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések